Isnin, 27 April 2009

SELSEMA BABI....

kini dunia dikejutkan lagi oleh satu virus yang dikenali sebagai selsema babi.menurut dari apa yang dilaporkan oleh pakar2 kesihatan dunia virus ini lagi bahaya dari virus selsema burung yang melanda pada seketika dahulu.virus ini lagi senang dijangkiti dengan bermacam2 cara termasuk dengan sentuhan.
dengan ini saya menggesa pada sesiapa yang boleh membawa usul kepada pihak kerajaan supaya lebih memberi tumpuan kepada isu ini...saya tak menafikan pihak kerajaan sedang membuat kawalan pada pintu masuk kenegara ini....apa yang saya lihat kawalan hanya ditumpukan pada pelancung luar yang tiba dinegara ini......
apa yang ingin saya katakan disini adalah supaya kerajaan membuat kawalan yang ketat disetiap tempat penerimaan kargo dan tempat transit cargo yang ada dinegara kita ini.....apa yang saya lihat di sini di klia kargo ( tempat kerja saya ) langsung tak ada apa2 pun usaha untuk memantau supaya virus ini tak masuk kenegara kita....boleh dikatakan kargo yang masuk kenegara ini datangnya dari seluruh pelusuk dunia,tak mustahil virus ini boleh masuk melalui kargo/barang tak semistinya dengan manusia sahaja....
memandangkan keadaan negara kita ini dengan ekonomi,politik,jenayah dan mcm2 lagi buat masa ini tak mustahil negara tercinta ini diduga oleh allah dengan kebesaran yang ada padanya....( AWAS SELSEMA BABI )

1 ulasan:

  1. Bala akhir zaman beb..tak payah bom tak payah nuklear tak payah c4..yang dihantar kepada umut nabi Muhammad yang kerdil ni.

    BalasPadam